Polityka informowania o plikach cookies

21.03.2013  |  Autor: Marek Dawidowicz

Przypominamy, że w związku z nowelizacją Prawa Telekomunikacyjnego od dnia 22.03.2013 roku każdy wydawca internetowy powinien umieścić na swoim serwisie informację dotyczącą prowadzonej polityki plików cookies.

Emisja reklam sieci Adkontekst wspiera się mechanizmem cookie w celu poprawy jakości wyświetlanych reklam. Oczywiście cookie nie zbiera żadnych danych personalnych użytkownika i jest wykorzystywane z zachowaniem anonimowości. Dzięki temu rozwiązaniu reklamy Adkontekst dobierają się nie tylko kontekstowo do treści witryny, ale również behawioralnie uwzględniając zainteresowania poszczególnych internautów, a także ich zachowania na stronie reklamodawcy (retargeting). Wykorzystanie takich metod targetowania poprawia jakość doboru emisji reklam oraz przychody wydawców.

W związku z tym rekomendujemy umieszczenie następujących informacji na Państwa witrynach:

  • Komunikatu informującego internautów o wykorzystywaniu przez serwis plików cookies, który powinien być wyświetlany jednorazowo każdemu nowemu plikowi cookie na serwisie.
  • Linka do polityki cookies danej witryny.

Szczegółowe informacje dotyczące nowej polityki informowania o wykorzystywaniu plików cookies oraz treść komunikatu znajdują się poniżej i zostały stworzone oraz zarekomendowane przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

                                                                                                                                                                                             

W związku z wejściem w życie przepisów znowelizowanego Prawa Telekomunikacyjnego dotyczącego plików cookies (tzw. ciasteczek) na komputerach, firmy z branży internetowej zrzeszone w Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska wypracowały jednolite rozwiązanie dla całej branży. Obejmują one rekomendacje dotyczące działań wymaganych przez nowe przepisy prawne, lecz także dodatkową akcję edukacyjną realizowaną za pomocą strony www.wszystkoociasteczkach.pl, która ma zapewnić internautom szeroki dostęp do wiedzy na temat celów stosowania plików cookie.

W efekcie współpracy firm zrzeszonych w IAB Polska, w tym najpopularniejszych serwisów i usług internetowych, wypracowane zostały jednolite zasady dotyczące wywiązania się z nowych obowiązków. Wspólne podejście branży internetowej ma zapewnić większy komfort internautów oraz przejrzystość całego procesu. Do dyspozycji wszystkich zainteresowanych serwisów, w tym także niezrzeszonych w IAB Polska, przekazane zostały propozycje realizacji działań informacyjnych skierowanych do użytkowników oraz wzorcowa polityka cookies, którą powinny wdrożyć wszystkie serwisy internetowe stosujące technologie cookies. Dokument ten można pobrać klikając tutaj.

Dodaj komentarz

nasze marki: