Podstawowe wskaźniki w statystykach

6.05.2008  |  Autor: Przemysław Żyła

Podstawowe wskaźniki w statystykach to:

CTR (z ang. Click-through rate) – czyli współczynnik klikalności to liczba kliknięć w reklamę podzielona przez liczbę wyświetleń reklamy.

Na przykład reklama na Twojej wyświetliła się 1000 razy, a kliknięć w reklamę było 45. CTR wylicza się wtedy tak (45/1000)*100%. CTR będzie zatem równy 4,5%.

CPC (z ang. Cost Per Click) – czyli koszt za kliknięcie to średnia kwota jaką zarabiasz na każdym kliknięciu.

Na przykład w ciągu ostatniej godziny wydawca miał 3 kliknięcia w reklamę o wartości 24 gr., 42gr. i 17 gr. Średnie CPC liczymy ze wzoru (24+46+17)/3. CPC wynosi zatem 29 groszy.

eCPM (z ang. Effective Cost Per Mille) – czyli efektywny koszt tysiąca wyświetleń. Jest obliczany poprzez podzielenie łącznych zarobków przez liczbę wyświetleń w tysiącach. Ten wskaźnik jest bardzo istotny przy porównywaniu dochodów z różnych kanałów.

Innymi słowy wskaźnik mówi ile wydawca zarobiłby, gdyby sprzedawał na swojej stronie reklamę w modelu CPM.

Jeśli wydawca zarobił 240 zł za 60 000 wyświetleń reklamy eCPM liczymy ze wzoru 240zł/60. eCPM równa się 4zł.

Mamy nadzieję, że te szczegółowe informacje pomogą Wam i zachęcą do codziennej analizy statystyk. Analiza statystyk to bowiem pierwszy krok do wyższych zarobków.

Dodaj komentarz

nasze marki: