Kolejni wydawcy uruchomili moduł polecanych treści related content od ContentStream. Pozwala on zwiększyć głębokość serwisu i winduje CTR-y. Wydawca poprawia sobie ruch w serwisie i może dodatkowo zarabiać. Wdrożenie jest bezpłatne.

forbes.pl_przykład emisji Related Content

Moduł related content („czytaj także”) to boks do rekomendowania własnych treści w serwisie internetowym. Jest stworzony i rozwijany przez ContentStream – pierwszą i największą w Polsce sieć content marketingu. Jej właścicielem jest spółka Netsprint – lider marketingu technologicznego w Polsce.

6 nowych witryn w ContentStream

W czerwcu moduł related content od ContenStream wdrożyło 6 prestiżowych witryn internetowych:

  • Forbes.pl – wydawca: Ringier Axel Springer Polska
  • PCworld.pl – wydawca: IDG Poland
  • Dziennik.pl – wydawca: Infor Biznes
  • Polki.pl  – wydawca: Edipresse Polska
  • di.com.pl(Dziennik Internautów) – wydawca: Grupa Infor.pl
  • Media2.pl – wydawca: Efektiv

– Z uwagą śledzimy co proponuje rynek rozwiązań technologicznych w obszarze rekomendacji treści. Wybraliśmy moduł polecanych treści ContentStream, ponieważ oczekujemy zwiększenia liczby odsłon i czasu wizyt w naszej witrynie. Przekonało nas doświadczenie Netsprinta – mówi Krzysztof Gontarek, redaktor naczelny serwisu Dziennik Internautów.

Chcesz do nich dołączyć? Napisz do nas

Jak działa moduł related content

Po stronie wydawcy wystarczą dwa ruchy:

  • udostępnić kanał RSS z artykułami (lub innymi treściami do promocji)
  • wkleić w serwisie kody emisyjne.

O resztę zadba ContentStream. System importuje artykuły z serwisu i przy każdej odsłonie wyświetla polecany kontent. – Dobór treści w boksie „czytaj także” odbywa się automatycznie, tuż po otwarciu danej podstrony. To pozwala wydawcy zaoszczędzić czas, bo redaktorzy nie muszą już ręcznie podpinać artykułów powiązanych  – mówi Łukasz Ciechanek, dyrektor sieci ContentStream.

PORADNIK: Jak zwiększyć długość wizyt w serwisie dzięki related content

Dzięki mechanizmom od lat rozwijanym w laboratoriach Netsprint, moduł related content dobiera polecane artykuły analizując kilkanaście parametrów. Wśród nich są:

  • kontekst – zbieżność tematyczna artykułów
  • faktyczne zainteresowania czytelnika – analizowane indywidualnie, na podstawie wcześniejszych zachowań użytkownika w internecie (w oparciu o pliki cookies)
  • świeżość – premiowanie najnowszych treści
  • popularność – klikalność w poszczególne artykuły w serwisie (zaawansowana analiza CTR)

Testy: ContentStream najskuteczniejszy

W boksie related content można promować wszystkie albo tylko wybrane sekcje serwisu lub wybrać konkretne podstrony. Moduł pozwala stosować cross promocję. Jaka jest skuteczność modułu related content? Czteroletnie doświadczenia ContenStream pokazują, że średni CTR dla treści własnych wydawcy wynosi 3% – 8%, w zależności od kategorii (CTR to współczynnik kliknięć do wyświetleń).

Wypróbuj teraz: Zamów za darmo related content w swoim serwisie

– Prowadziliśmy równoległe testy porównawcze u jednego z największych polskich portali – mówi Łukasz Ciechanek z  Content Stream. – Pokazały one, że nasz moduł related content działał najskuteczniej, lepiej od własnych narzędzi portalu oraz od rozwiązań firmy konkurencyjnej.

Dlaczego nie trzeba za to płacić

Wdrożenie modułu „czytaj także” się samofinansuje. Wydawca nie musi płacić za jego uruchomienie, w dodatku ContentStream gwarantuje dodatkowy zysk dla wydawcy. Jak to możliwe? W boksie related content, obok zajawek artykułów z witryny wydawcy, emitowany jest jeden (zewnętrzny) link content marketingowy pochodzący od klientów komercyjnych promujących swój kontent w ramach sieci ContentStream. Co zyskuje wydawca dzięki emisji modułu related content od ContentStream?

  • pogłębia i wydłuża wizyty użytkowników w serwisie
  • angażuje czytelników i zwiększa atrakcyjność swojej witryny
  • buduje lojalność, bo podpowiada każdemu internaucie treści, które naprawdę go zainteresują
  • zarabia – ponieważ moduł related content nie jest odbierany przez użytkowników jako reklama

Przykłady wdrożeń modułu related content:

di.com.pl_przykład emisji Related Content

 

polki.pl_przykład emisji Related Content

Dziennik_pl

Zobacz inne ciekawe przykłady wdrożeń modułu Related Content na największych polskich serwisach

autor tekstu: Artur Karda

Dodaj komentarz

nasze marki: