Zastanawiacie się, jak skutecznie wdrożyć widget ContentStream, tak by przynosił Wam jak największe zyski, a jednocześnie był atrakcyjny dla czytelników? Przedstawiamy kilka porad optymalizacyjnych, które pomogą nowym i obecnym Wydawcom. Warto je przetestować, bo każda z nich wpływa na widoczność i klikalność boksów.

Gdzie umieścić ContentStream na stronie?

Jedną z najważniejszych decyzji, jakie powinieneś podjąć przy wdrożeniu ContentStream jest odpowiedni wybór miejsc na serwisie, w których umieścisz widget. Większość Wydawców decyduje się na wdrożenie boksów ContentStream na stronie głównej oraz na podstronach z artykułami lub innymi treściami. To słuszne założenie. Wyświetlanie widgetu w wielu miejscach na portalu na pewno zwiększy zysk i atrakcyjność witryny. Żeby jednak uzyskać wysoki CTR (klikalność boksu) powinniśmy zadbać o to, by widget, pojawiał się w widocznych dla internautów miejscach. Warto też podpatrywać największe polskie i zagraniczne portale oraz nawyki użytkowników.

W przypadku podstron z artykułami, zdjęciami, czy wideo widget ContentStream powinien być umieszczony możliwe blisko najważniejszych (głównych) treści, np. obok nich, tuż pod nimi, a nawet w środku tekstu dzieląc go na dwie części. Są to więc dokładnie te same miejsca, które portale wykorzystują do wklejania swoich modułów „related content”, a więc podobnych artykułów (prześledźcie, jak robi to WP, Onet, Interia, czy Gazeta.pl). Wydawcy „podpowiadają” w ten sposób swoim użytkownikom inne ciekawe artykuły warte przeczytania. Internauci wiedzą, że w tych trzech miejscach znajdą interesujące ich treści.

W przypadku stron głównych ciężej jest nam podpowiedzieć konkretne miejsca, bo każdy serwis jest zbudowany trochę inaczej. Generalnie internauci zwracają najczęściej uwagę na te treści, które znajdują się u góry serwisu lub tuż przy kluczowych sekcjach. Warto zatem umieścić widget, np.:

  •     obok sekcji z najnowszymi newsami/wpisami na stronie głównej (na podobnej zasadzie jak boksy related content)
  •     tuż pod główną sekcją (na zasadzie „wydłużenia” kolejki newsowej)
  •     tuż pod kluczowym elementem na stronie

Wiele badań eyetrackingowych (śledzenie wzroku internautów) potwierdza także, że większość z nas koncentruje swój wzrok na treściach znajdujących się po lewej stronie danego serwisu i jego centralnej części bardziej niż po jego prawej stronie. To oczywiście bardzo ogólne stwierdzenia, ale pozwalają domniemywać, że właśnie na górze serwisu i po jego lewej stronie widget Contentstream będzie najlepiej widoczny.

Starajmy się unikać wdrażania ContentStream w miejscach przypadkowych – „bo akurat mam tutaj wolne miejsce”. Umiejscowienie widgetu na samym dole strony, pod ostatnim komentarzem na forum, na samym dole w lewej lub prawej bocznej szpalcie, czy w sekcji, która jest rzadko odwiedzana przez internautów sprawi, że boks nie będzie widoczny dla czytelnika, a przez to „nie klikalny”. Błędem jest również umieszczanie ContentStream w szpalcie zdominowanej przez inne reklamy. Internauci bardzo często ignorują te fragmenty serwisu, które składają się tylko z reklam.

Kształt i kolorystyka boksów ContentStream

Bardzo istotną kwestią jest również wygląd boksów, czyli ich kształt i kolorystyka. Można je edytować w Panelu Wydawcy. Zanim do tego przystąpimy warto dokładnie przemyśleć, jak mają one wyglądać. Możemy przyjąć tu dwie taktyki. Pierwsza to dopasowanie widgetu pod względem koloru i kształtu do naszego serwisu. Dokładne wkomponowanie boksu sprawi, że internauci będą go traktować jak integralną część serwisu, jak inne artykuły warte przeczytania. Przez dopasowanie rozumiemy w szczególności:

a) ustawienie koloru tytułów dla artykułów w boksie takiego samego, jak kolor klikalnych elementów na stronie. Przy takim rozwiązaniu internauta od razu ma świadomość, że te linki „zapraszają go” do kliknięcia

b) ustawienie kolorystyki tła, ramek i innych elementów zgodnie z kodem kolorystycznym strony

Drugą, zgoła odmienną taktyką, jest stworzenie boksów, które będą wyróżniać się w naszym serwisie. Odmienna kolorystka zasugeruje internautom, że mają do czynienia z dodatkowymi treściami. Takie rozwiązanie może okazać się równie skutecznie, bo widget będzie się czytelnikom rzucał w oczy.

Istotną kwestią jest również kształt boksu oraz ilość tytułów artykułów, które będę w nim emitowane. Pionowy boks ContentStream może kojarzyć się internautom z boksami typu related content. Z kolei boksy poziome można ciekawie wkomponować w treść artykułu lub pod nim.

Trudno określić, które z tych rozwiązań będzie bardziej skuteczne dla danego serwisu. Zachęcamy Was do eksperymentowaniu z kształtem i kolorystyką boksów. Pozwoli to określić, które rozwiązania lepiej się sprawdzają na Waszej stronie.

Przejdź do drugiego wpisu (cz.2 ) >>

Dodaj komentarz

nasze marki: