Chyba każdy internauta choć raz natknął się na boks “Czytaj także” pod czytanym właśnie artykułem. Boksy Related Content, bo o nich mowa, pozwalają budować lojalność i wydłużają wizytę internauty, poprzez podpowiedź innych artykułów z bazy danego serwisu. Kojarzą się one w pierwszym odruchu z dużymi portalami. Dla wielu właścicieli serwisów www brzmi to bowiem jak “gruby development”, na który albo nie ma czasu, albo nie ma środków.

Co jednak jeśli:

  • można byłoby pobrać takie narzędzie za darmo?
  • byłoby ono dostępne dla wszystkich właścicieli serwisów www, którzy są w stanie wystawić swoje artykuły poprzez RSS?
  • przy podpowiedzi artykułów jednocześnie uwzględniałoby ono kilkanaście aspektów targetowania – nie tylko kontekstowość?
  • jednocześnie pozwalałoby zarabiać?

Takim narzędziem jest właśnie moduł rekomendowanych treści stworzony przez ContentStream. Tajemnicą sukcesu naszego modułu Related Content jest zaawansowany algorytm emisyjny decydujący, jakie artykuły zaprezentować konkretnemu internaucie. Uwzględnia równolegle wiele aspektów targetowania, w szczególności analizę kontekstową, analizę behawioralną (zainteresowania czytelnika analizowane na bazie jego faktycznych zachowań w internecie w ciągu ostatniego okresu), analizę popularności danego artykułu, świeżość artykułu i kilkanaście innych, dodatkowych czynników. Co ważne, dobór treści w boksie odbywa się automatycznie tuż po otwarciu danej podstrony.

Jednocześnie (co stanowi jego drugi istotny wyróżnik) gwarantuje dodatkowy zysk dla wydawcy. Jest to możliwe dzięki emitowaniu w boksie, obok zajawek artykułów, jednego (“zewnętrznego”) linka content marketingowego, który pochodzi od Klientów komercyjnych promujących swój kontent w ramach sieci ContentStream.

Co zyskuje wydawca dzięki emisji modułu Related Content?

  • pogłębia i wydłuża wizyty internautów na własnym serwisie
  • buduje lojalność poprzez podpowiedź każdemu internaucie treści, które naprawdę go zainteresują
  • angażuje czytelników i zwiększa atrakcyjność serwisu
  • zarabia na rozwiązaniu, które nie jest odbierane przez użytkowników jako reklama

Co ważne, mechanizm ten można indywidualnie dostosować do potrzeb wydawcy, np. promować w boksie tylko wybrane sekcje serwisu lub konkretne podstrony, a także stosować cross promocje.

Jak rozpocząć emisję modułu rekomendowanych treści?

Aby rozpocząć emisję wystarczy kanał RSS. System automatycznie importuje z niego artykuły (które powinny zawierać: tytuły, krótki lead lub fragmenty artykułów, obrazki o rozmiarach min. 240×120 pikseli, url, daty publikacji, przykład http://kobieta.onet.pl/.feed). Wydawca nie ponosi żadnych kosztów. Usługa jest w pełni darmowa przez cały okres współpracy.

Jeśli jesteś zainteresowany przetestowaniem modułu rekomendowanych treści ContentStream napisz do nas na kontakt@contentstream.pl

Related Content: przykład emisji modułu

Więcej na temat modułu Related Content znajdziesz na stronie ContentStream

Dodaj komentarz

nasze marki: