Odpowie.pl jest serwisem społecznościowym, którego użytkownicy mogą odpowiadać na pytania zadawane przez innych internautów lub sami pytać. Do niedawna serwis emitował na swoich stronach jedynie jeden boks Adkontekst. Jego Wydawca uznał jednak, że chciałby zwiększyć swoje zyski z emisji reklam kontekstowych. Zależało mu przy tym, by nowe formy reklamowe nie były nachalne, bo na serwisie emitowano jednocześnie liczne reklamy displayowe.

Po naszych sugestiach Wydawca zdecydował się na wprowadzenie na swoją stronę Intertextu – reklamy, która ukazuje się internaucie, gdy ten najedzie kursorem na podkreślone w tekście słowo. Porównując wyniki miesiąc do miesiąca – zyski Wydawcy wzrosły niemal o 100 proc. (w tym czasie serwis zanotował kilkunastoprocentowy wzrost ruchu). Wykorzystanie dodatkowej, niezagospodarowanej do tej pory przestrzeni reklamowej okazało się zatem skutecznym zabiegiem.

Kolejnym krokiem było wprowadzenie boksów Content Stream. To system, który szczególnie dobrze sprawdza się na serwisach, na których emitowana jest już duża ilość reklam, a Wydawca szuka nowych sposobów monetyzacji. W boksach Content Stream zamiast reklam emitowane są zajawki do najciekawszych artykułów z sieci. Na serwisie odpowie.pl wdrożony został nietypowy boks, bo tylko z jednym wyświetlanym newsem. W tym przypadku przychody Wydawcy zwiększyły się o dodatkowe kilkanaście procent.

Podsumowując odpowie.pl dzięki optymalizacji emisji podniósł swoje przychody dwukrotnie w bardzo krótkim czasie.

Jeśli emitujesz reklamy Adkontekst lub boksy Content Stream i chcesz zwiększyć zyski wynikające z ich emisji napisz do nas na wydawcy(at)adkontekst.pl

Dodaj komentarz

nasze marki: