Supply Side Platform

Adkontekst SSP, platforma umożliwiająca wydawcom zarabianie na reklamach rozliczanych na odsłony, jest już zintegrowana z niemal wszystkimi najważniejszymi DSP (Demand Side Platforms), czyli dostawcami reklam. Oznacza to, że wydawcy mogą zwiększać efektywność monetyzacji ruchu na swoim serwisie emitując reklamy z bazy reklamodawców Adkontekst, kampanii Adkontekst eCommerce oraz największych systemów zakupu reklam w modelu programmatic.

W lutym z platformą Adkontekst SSP zostały zintegrowane platformy Quarticon oraz – poprzez Bidswitch – Doubleclick Bid Manager i Retargeter. Co równie istotne, dzięki tej ostatniej integracji spółka zyskała możliwość łatwego przyłączania łącznie 85 globalnych systemów DSP i już w najbliższym czasie zaowocuje to dalszym rozszerzeniem listy zintegrowanych podmiotów.

– W ten sposób wydawcy Adkontekst zyskują dostęp do coraz szerszej bazy reklamodawców, co dzięki mechanizmowi aukcyjnemu przekłada się bezpośrednio na wzrost przychodów z emisji reklam – tłumaczy Przemysław Jurgiel-Żyła, dyrektor Sieci Wydawców Adkontekst.

Dzięki Adkontekst wydawcy mają także dostęp do szerokiej bazy reklamodawców korzystających z reklam Adkontekst eCommerce. Tym samym platforma umożliwia partnerom sieci również prezentację reklam spersonalizowanych (opartych o intencje zakupowe oraz retargeting – czyli wyświetlanych użytkownikom, którzy chcą kupić dany produkt lub już wcześniej odwiedzali serwis danego reklamodawcy). Reklamy te dzięki dobremu dopasowaniu do użytkownika, notują bardzo wysoki wskaźnik klikalności, co przekłada się nawet na 5-krotny wzrost CPM (przychodu z emisji reklam) w stosunku do tradycyjnych reklam kontekstowych.

Platforma Adkontekst SSP została uruchomiona w lipcu 2014 roku. W ciągu ponad pół roku działania została już zintegrowana z RTBHouse, Adtarget i GO.PL. Obecnie trwają kolejne integracje.

Wraz z rozpoczęciem działalności Adkontekst SSP wydawcy, oprócz dotychczasowej emisji reklam rozliczanych za kliknięcie, zyskali możliwość generowania dodatkowych zarobków z tytułu emisji reklam w modelu CPM (za tysiąc wyświetleń). Dołączenie do ekosystemu RTB w ramach Adkontekst SSP wymaga tylko zaznaczenia odpowiedniej zgody w panelu Wydawcy.

Dzięki platformie Adkontekst SSP na powierzchni wydawców Adkontekst możliwa jest emisja reklam w formatach displayowych oraz tekstowo-graficznych. Wydawcy korzystający z Adkontekst SSP w modelu programmatic mają możliwość określenia tzw. floor price, czyli poziomu stawek za odsłony, poniżej których ich powierzchnia nie będzie oferowana w modelu programmatic. Dzięki temu każdy z nich w pełni kontroluje ceny powierzchni oferowanej w modelu zautomatyzowanego zakupu.

Dodaj komentarz

nasze marki: