cpm

Jak zwiększać przychody? Jaki wskaźnik jest najważniejszy przy ocenianiu skuteczności emitowanych reklam? To najczęstsze pytania, które pojawiają się ze strony wydawców Adkontekst. W tym wpisie postaramy się na nie odpowiedzieć.


Na początku przypomnijmy czym jest eCPM. To wskaźnik, który wprost pokazuje ile zarabia emitowana powierzchnia reklamowa przy 1000 odsłon strony. Oczywiście, czym wyższy jest ten wskaźnik, tym więcej zarabiasz. Przy reklamach rozliczanych za kliknięcie (CPC), wartość eCPM wynika wprost ze średniej stawki za kliknięcia CPC oraz współczynnika klikalności reklam CTR. Czym oba wskaźniki są wyższe, tym wyższy będzie również eCPM.

Jak skutecznie zwiększać wskaźnik eCPM i przychody z reklam?

Odpowiadając najkrócej – należy testować. Testować różne formaty, kolorystykę reklam, miejsca ich emisji na serwisie.

Jakie formaty reklam wybrać?

W Adkontekst oferujemy wiele formatów reklam. Wielkość boksu reklamowego możesz zmieniać co do jednego piksela, idealnie dopasowując jego rozmiar do swojego serwisu. Pamiętaj jednak, że boksy reklamowe powinny być odpowiednio duże, żeby mogły się w nich emitować wszystkie najbardziej dochodowe formaty – szczególnie reklamy z grafikami i bannery. Dlatego zalecamy, aby wybierać klasyczne formaty lub tworzyć boksy nie mniejsze niż rozmiary: 300×250 pikseli, 728×90, 160×600.

W przypadku Intertext system automatycznie wyemituje odpowiednie reklamy.

Na jaką kolorystykę reklam się zdecydować i jakie miejsca emisji wybrać?

Możemy wyróżnić przynajmniej dwie różne metody:

1. Taktyka pełnej integracji

Jak wynika z naszych doświadczeń na serwisach bogatych w artykuły i obszerne komentarze wysoką skuteczność notują reklamy, które są umieszczone w bezpośrednim otoczeniu tekstu artykułu. Oko czytelnika koncentruje się na treści artykułu i rzadko kiedy śledzi pozostałe sekcje serwisu.

Formy reklam powinny być możliwie dobrze zintegrowane z kodem kolorystycznym obowiązującym na serwisie, tzn.:
a) tytuły reklam powinny mieć kolor taki sam, jak tytuły artykułów lub hiperłączy na stronie
b) kolor tła reklam powinien mieć kolor tła serwisu
c) warto rozważyć ustawienie tła ramki również w kolorze tła serwisu

2. Taktyka wyróżnienia

Natomiast metodę wyróżnienia proponujemy w następujących przypadkach:
a) emisja reklam w formacie 750×100 pikseli na górze serwisu daleko od głównej treści (często rotowane z reklamami w modelu CPM)
b) emisja reklam w formacie 160×600 pikseli w prawej lub lewej skrajnej kolumnie serwisu
c) serwisy z niewielką ilością treści tekstowej

Powód wynika z faktu, że są to formy bardzo popularne i jeśli zlewają się za bardzo z layoutem serwisu, to internauci bardzo często zupełnie ignorują je. Skupiają uwagę na głównej treści danego serwisu i zupełnie lekceważą wszystko, co nie wyróżnia się na tyle, aby przyciągnąć ich wzrok. Mimo, że możecie emitować reklamy idealnie dopasowane do zainteresowań swoich internautów i pasujące do kontekstu serwisu, to mogą być one dla nich niezauważalne.

Testuj różne rozwiązania reklamowe…

Przypominamy, że oprócz klasycznych boksów reklamowych Adkontekst oraz reklam Intertext, oferujemy również formaty osadzane na dolnej części zdjęcia, idealne do stosowania w galeriach, a także reklamy na wysuwanych warstwach – layerach, które szczególnie dobrze sprawdzają się na forach i serwisach typu demotywatory.

Jeśli masz dodatkowe pytania związane z optymalizacją emisji reklam Adkontekst napisz do nas na wydawcy@adkontekst.pl

Dodaj komentarz

nasze marki: