Zyski z Adkontekst

“Ile mogę na tym zarobić?” – to bodaj najczęściej zadawane pytanie przez nowych Wydawców. Trudno jednak na nie precyzyjnie odpowiedzieć jeszcze przed rozpoczęciem emisji reklam w danym serwisie. Wiele zależy bowiem od liczby użytkowników strony, jej tematyki i odpowiedniego dopasowania reklam, a w efekcie również ceny za jedno kliknięcie, czyli CPC oraz współczynnika klikalności CTR. Dopiero po ich określeniu możemy wnioskować o wartości wskaźnika e-CPM, czyli ile zarabia Wydawca przy 1000 wyświetleń reklamy.

Jednym z najistotniejszych czynników, który ma wpływ na zarobki w Adkontekst jest liczba użytkowników witryny. Im więcej internautów odwiedza Twoją stronę, tym większa jest szansa, że któryś z nich kliknie w reklamę. W sieci Adkontekst jest wielu dużych Wydawców, np. WP.pl, Gazeta.pl, o2.pl. Nie brakuje również tematycznych, czy hobbystycznych stron prywatnych. Te pierwsze generują nawet kilka milionów odsłon dziennie, te drugie kilkaset lub kilka tysięcy. Zarobki Wydawców są zatem bardzo zróżnicowane i mogą wynosić od kilku złotych dziennie dla małych, prywatnych witryn do kilkuset złotych dziennie dla rozbudowanych serwisów.

Jak skutecznie podnosić zyski z Adkontekst?

Bardzo ważne jest odpowiednie dopasowanie boksów reklamowych do tematyki strony, którą prowadzisz. Aby pomóc systemowi dopasować odpowiednie reklamy do zawartości serwisu polecamy dobór odpowiednich kategorii tematycznych.

Twój zysk w dużym stopniu uzależniony jest od wskaźnika CPC. Na cenę za kliknięcie nie masz praktycznie żadnego wpływu, ponieważ jest ona ustalana przez Reklamodawców. Warto natomiast wspomnieć, że w sieci Adkontekst ustalone są minimalne stawki dla Reklamodawców, które sprawiają, że Wydawcy mogą liczyć na zyski z jednego kliknięcia w reklamę na poziomie od kilku do nawet kilkudziesięciu groszy. Co ważne, Wydawcy Adkontekst otrzymują określony procent stawki za kliknięcie, którą płaci Reklamodawca. Wasz udział waha się między 40% a 50%, a przyznawany jest na podstawie jakości i tematyki strony, a także liczby użytkowników witryny, którą zgłaszacie do programu. Więcej na temat stawek znajdziecie w cenniku Adkontekst.

Dużo większy wpływ Wydawcy mają na CTR (klikalność reklam). Wartość tego współczynnika zależy przede wszystkim od dopasowania reklam do treści strony oraz od miejsca ich emitowania. To właśnie Wydawcy, mogą zdecydować o lokalizacji boksu reklamowego, liczbie reklam w nim wyświetlanych oraz jego kolorystyce. CTR może wahać się od dziesiętnych procenta na dużych portalach do nawet kilku procent na mniejszych dobrze zoptymalizowanych serwisach.

Chcesz możliwie maksymalnie zwiększyć swoje przychody z emisji reklam w Adkontekst? Eksperymentuj. Zmieniaj wygląd boksów i dobór kanałów tematycznych, a następnie sprawdzaj, jak zmieniają się Twoje dochody. Jeśli masz wątpliwości jak to zrobić, skontaktuj się z nami wydawcy(at)adkontekst.pl

Dodaj komentarz

nasze marki: