Idea reklamy kontekstowej

20.06.2008  |  Autor: Łukasz Ciechanek

This entry is intended especially for those who only just start their acquaintance with contextual advertising. However, we hope that also old ‚cunning fellows’ will find some new information.

Contextual advertising should be understood as advertising in search engine results and in the form of ad boxes displayed on websites federated in content networks. Let’s focus on the second type. Here is an example, so that everybody know what we’re talking about: an Internet user browses the www.moto.wp.pl website. At the very bottom he sees a billboard with three text ads or one graphic-text ad.

The essence of contextual advertising is that the ad adjusts to the content of a website by itself. The Advertiser doesn’t have to worry about targeting ads in order to display them only to the Advertiser’s potential clients. The system chooses ads that best contextually suit a given website. It is the so called ‚pull advertising’: the Internet user browses the Internet for information by typing keywords into a search engine or by browsing websites devoted to the topic of the Internet user’s interest. Contextual ads adjust to the content of websites.

For the user it means that he or she will not be drowned in unwanted ads of no interest. He or she will see ads thematically related to the topic of his or her interest. If a person enters www.moto.wp.pl only ads related to parts and car accessories, car dealers, garages and similar topics will be displayed. The Internet user treats Sponsored Links not as obtrusive advertising but as advice and the answer to his questions and problems.

For you as an owner or administrator of a website it means that your ad income will grow. Users will click much more frequently on ads related to their interests. And you will earn much more at the same impression number.Ten post przeznaczony jest w szczególności dla tych, którzy nie mieli jeszcze styczności z reklamą kontekstową. Mamy jednak nadzieję, że również i „wyjadacze” znajdą w nim nowe informacje.

Reklama kontekstowa powinna być rozumiana jako reklama w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarkach internetowych oraz w postaci boksów reklamowych wyświetlanych na serwisach internetowych zrzeszonych w sieciach kontekstowych. Skoncentrujmy się na tym drugim miejscu emisji. Aby każdy miał jasność o czym mówimy, przytoczmy przykład: internauta przegląda stronę www.moto.wp.pl, na samym jej dole znajduje się bilbord reklamowy z trzema reklamami tekstowymi lub z jedną reklamą graficzno-tekstową.

Istotą reklamy kontekstowej jest to, że reklama sama dopasowuje się do treści danej strony internetowej. Reklamodawca nie musi martwić się o targetowanie swoich reklam, aby zostały wyemitowane dokładnie jego potencjalnym klientom. System sam dobiera reklamy, które najbardziej kontekstowo pasują do danego serwisu. W przypadku tej formy reklamy mamy do czynienia z tzw. „pull advertising”: internauta sam szuka w internecie potrzebnych mu informacji, wpisując słowa kluczowe do wyszukiwarki bądź przeglądając strony internetowe poruszające interesującą go tematykę. Reklamy kontekstowe dopasowują się do treści tych serwisów.

Dla internauty oznacza to tyle, że nie jest zasypywany niechcianymi reklamami, które go zupełnie nie interesują. Jego oczom ukazują się bowiem reklamy z tematyki, która go naprawdę interesuje. Jeżeli wiec ktoś wchodzi na stronę www.moto.wp.pl to wyemitowane mu zostaną reklamy części i akcesoriów samochodowych, dealerów, serwisów, i innych o tematyce związanej z motoryzacją. Internauta traktuje więc linki sponsorowane nie jako nachalną reklamę, ale jako podpowiedź i odpowiedź na jego problem lub potrzebę.

Dla Ciebie, a wiec właściciela lub administratora serwisu internetowego oznacza to natomiast, że wzrosną przychody z reklam, które emitujesz na swojej stronie. Jeżeli reklamy odpowiadają zainteresowaniom użytkowników Twojego serwisu, będą oni je znacznie częściej klikali. Ty natomiast będziesz więcej zarabiał przy tej samej liczbie odsłon reklam.

Dodaj komentarz

nasze marki: