Na początku warto zastanowić się nad tym, jakie reklamy chcemy emitować. Nasza sieć daje wiele możliwości Wydawcom – poczynając od Intertextu i klasycznych Boksów Adkontekst, poprzez reklamę na zdjęciach, a na wysuwanym layerze kończąc.

Ważnym czynnikiem, często decydującym o udanym wdrożeniu reklam Adkontekst, jest przypisanie w Panelu Wydawcy odpowiedniego Kanału z kategorią tematyczną do reklam, które chcemy emitować na witrynie. Prawidłowe dopasowanie sprawi, że internaucie danego serwisu wyświetlać będą się reklamy związane z tematyką, która go interesuje.

Ogromne znaczenie ma również kolorystyka reklam. Możemy tu przyjąć dwie taktyki. Pierwsza to dopasowanie ich do serwisu. Warto pamiętać żeby link w reklamie miał podobny kolor do klikanych elementów danego serwisu. Drugą strategią jest wyróżnienie kolorystyczne reklam względem serwisu.

Najbardziej przychodowe wdrożenia boksów:

Z naszych doświadczeń wynika, że wysoką skuteczność notują reklamy, które są umieszczone w bezpośrednim otoczeniu tekstu artykułu. Oko czytelnika koncentruje się na treści, dlatego dobrze jest umieścić reklamy w polu percepcji internauty.

przy leadzie artykułu:

Forma wklejona pomiędzy leadem artykułu a jego treścią należy do jednych z najbardziej przychodowych. Internauta już po wstępnym zapoznaniu się z treścią artykułu ma szansę zapoznać się również z treścią reklam. Ich kontekstowy dobór podnosi prawdopodobieństwo, że czytelnik chętniej zainteresuje się nimi. Co ważne, reklamy otwierają się w nowym oknie, więc nie musisz obawiać się utraty ruchu z Twojego serwisu.

pomiędzy akapitami artykułu (w śródtekście):

Skuteczność tej formy wynika z faktu, że reklama emitowana jest w najbliższym sąsiedztwie treści artykułu, którym zainteresowany jest internauta. Emitując taką formę dajesz szansę czytelnikowi na zapoznanie się z ofertą reklamodawców i na skorzystanie z niej. Takie rozwiązanie sprawdza się szczególnie dobrze na serwisach z dłuższymi artykułami.

tuż pod artykułem:

Forma ta swoją skuteczność zawdzięcza przede wszystkim faktowi, że po przeczytaniu artykułu prezentowane są użytkownikowi reklamy, których treść jest związana kontekstowo z treścią, która przed chwilą zainteresowała internautę na tyle, że przeczytał on cały artykuł.

Pamiętaj, że boksy możesz w pełni edytować. Warto wykorzystać ten fakt do testowania różnych rozmiarów i kolorów boksów. Jak myślisz, jaki format boksu będzie najmniej inwazyjny, a jednocześnie skuteczny? Poniżej nasza propozycja. Zastanów się, czy nie warto przetestować takiego boksu na Twoim serwisie…

 

Intertext w artykułach:

Wielu Wydawców serwisów newsowych i branżowych emituje reklamy Intertext. Ta powierzchnia reklamowa stworzona została z myślą o takich właśnie serwisach. Reklama pojawia się, gdy internauta najedzie kursorem na podlinkowane w tekście słowo. Intertext to w pełni dodatkowa powierzchnia reklamowa oraz zysk, dlatego warto stosować ją niezależnie od (obok) boksów.

Wysuwany layer Adkontekst:

Podobnie jest z layerem, który emitowany jest na oddzielnej warstwie i wysuwa się z lewej lub prawej strony serwisu (w zależności od preferencji Wydawcy), gdy internauta przewija (scrolluje) go. Zastanawiacie się, czy warto rozpocząć emisję, skoro macie na stronie klasyczne boksy? Wysuwany layer, podobnie jak Intertext, to dodatkowa powierzchnia, która gwarantuje dodatkowe zyski.

Layer zazwyczaj osiąga wysokie CTR-y, a właściciele witryn, którzy zdecydowali się na jego testowe wdrożenie, zachowują go na serwisie.

Reklama na zdjęciach:

Na serwisach z artykułami bardzo często nie brakuje zdjęć lub nawet całych galerii. Warto wykorzystać ten fakt. Na grafikach i zdjęciach również możesz emitować reklamy Adkontekst. Jeśli jesteś zdecydowany poproś nas o pomoc pisząc na wydawcy(at)adkontekst.pl

Pamiętaj, że zawsze warto przetestować różne rozwiązania oraz wykorzystać własną kreatywność i elastyczność form reklamowych oferowanych przez Adkontekst.

Komentarze

  1. Tomasz Smykowski / Websoul

    Bardzo ciekawy artykuł. Obecnie myślę o ponownym przetestowaniu Adkontekst.

  2. Marek

    Dziękuję za miły komentarz. Chętnie pomożemy przy testach. W razie pytań proszę pisać na wydawcy(at)adkontekst.pl

Dodaj komentarz

nasze marki: