Do tej pory Wydawcy mogli emitować na danej podstronie serwisu kilka boksów Adkontekst, ale każdy z nich musiał być przypisany do tego samego kanału (jednej kategorii tematycznej reklam). Od teraz na jednej stronie serwisu mogą łączyć emisję kilku boksów, które przypisane będą do różnych kanałów (kategorii tematycznych).

Jak to wygląda w praktyce? Wyobraź sobie, że posiadasz serwis skierowany do mężczyzn, na którym piszesz o motoryzacji, o nowinkach technologicznych, a także o najciekawszych wydarzeniach kulturalnych. Zakładamy, że chcesz emitować dwa boksy Adkontekst na stronie głównej tego serwisu. Znajduje się na niej kilkanaście zajawek do wiadomości pochodzących z wyżej wymienionych sekcji. Wcześniej przy wdrażaniu kilku boksów, wszystkie  musiały być przypisane do jednej kategorii tematycznej, np. motoryzacji. Po wprowadzonych przez nas zmianach każdy z nich może być przypisany do innych kanałów (a zatem i kategorii tematycznych), np. jeden do „motoryzacji”, drugi do „nowych technologii”. Tak więc na stronie głównej przy zajawkach do newsów motoryzacyjnych możesz emitować reklamy związane z tą tematyką, a przy nowinkach technologicznych reklamy z kategorii „nowe technologie”.

Emisja reklam z różnych kategorii tematycznych bardziej urozmaici Twój serwis, a większa ich rotacja może zniwelować efekt znużenia niektórymi kreacjami reklamowymi. Dzięki takiemu rozwiązaniu możesz także łatwo porównać statystyki emisji reklam z różnych kategorii. Po kilku dniach testów na danej podstronie serwisu może okazać się, że reklamy z jednej kategorii tematycznej cieszą się większą popularnością (przynoszą Ci większe zyski) niż z drugiej.

Pamiętaj, że przypisanie kategorii tematycznej do danego „kanału” przy tworzeniu nowego boksu w Panelu Wydawcy stanowi jeden z kilku czynników, które decydują o doborze emitowanych kampanii w boksach reklamowych Adkontekst. Nie mniej ważny jest również kontent samej witryny (kontekstowy dobór reklam – system analizuje treści na serwisie i dobiera do nich najlepiej dopasowane reklamy), a także zainteresowania poszczególnych internautów, którym wyświetlane są reklamy (dobór behawioralny – system analizuje pliki cookies osób odwiedzających Twój serwis).

Dodaj komentarz

nasze marki: