Mechanizmy działania Adkontekst i Content Stream są do siebie bardzo podobne. Każda z sieci ma jednak swoją specyfikę, która sprawia, że wydawcy często decydują się na stosowanie obu tych modeli obok siebie. Zwiększają w ten sposób swoje dochody i atrakcyjność witryny.

Działanie obu sieci oparte jest o model PPC (pay-per-click). Opłata pobierana jest tylko za kliknięcia internautów w linki znajdujące się w boksie na stronie wydawcy. To, co odróżnia Adkontekst i Content Stream to treści, które są prezentowane w boksach.

Adkontekst i Content Stream – różnice

W sieci Adkontekst dostarczane są one przez Reklamodawców a w boksach pojawiają się treści związane z usługami lub produktami różnych segmentów rynku. W Content Stream treści (tzw. zajawki artykułów) dostarczają renomowane, najczęściej duże serwisy internetowe. Dobierane są w taki sposób, by były możliwie najbardziej interesujące dla użytkownika serwisu, na którym się wyświetlają. Czytelnicy nie traktują ich zatem jak typowych reklam, a raczej ciekawych i świeżych propozycji tematycznych. Z drugiej strony Dostawca Treści otrzymuje dobry jakościowo ruch, który nie jest “złapany” przypadkowo, a wywołany świadomym kliknięciem zainteresowanego danym tematem czytelnika.

Adkontekst

Reklamodawca –> Wydawca serwisu/ bloger

ContentStream

Duży Wydawca/Marketer –> Wydawca serwisu/ bloger

Dodaj komentarz

nasze marki: