Na wybranych kontach wydawców sieci Adkontekst włączana jest opcja emisji reklam rozliczanych za odsłony Adkontekst SSP (Supply Side Platform) umożliwiająca monetyzację powierzchni reklamowej m.in. w modelu RTB. Kampanie rozliczane w tym modelu emitowane są wybranym użytkownikom serwisu, którzy wcześniej odwiedzili stronę danego Reklamodawcy.

Dlaczego warto emitować Adkontekst SSP?

Emisja reklam Adkontekst SSP działa niezależnie od standardowego modelu rozliczeń CPC (rozliczenie za kliknięcie). Jeśli na stronie Twojego serwisu pojawi się internauta, który był wcześniej na serwisie Reklamodawcy (np. sklepie internetowym, stronie produktowej, etc), w boksach Adkontekst zaprezentowane zostaną mu reklamy rozliczane w modelu za odsłony. Nawet jeśli internauta nie kliknie w taką kreację Wydawca i tak zarabia. Co ważne, średni zysk (CPM) za 1000 odsłon reklam Adkontekst SSP, jest wyższy niż średni (eCPM) danego Partnera wyliczony z jego zarobków w modelu CPC. Po włączeniu na koncie Wydawcy reklam Adkontekst SSP należy spodziewać się zatem wzrostu zysków.

Adkontekst SSP – jak rozpocząć emisję?

Jeśli jeszcze nie emitujesz Adkontekst SSP, a chciałbyś rozpocząć testy naszych najnowszych rozwiązań, napisz do nas na wydawcy@adkontekst.pl. W każdej chwili możemy włączyć nowy model emisji.

Wkrótce wszystkie konta, które mają zawartą umowę elektroniczną z naszą siecią, będą miały uruchomiony model emisji SSP.

Jak monitorować emisję Adkontekst SSP? Po zalogowaniu do Panelu Wydawcy w głównej zakładce “dashboard” znajdziesz przycisk “SSP”. Po jego użyciu na głównym wykresie zaprezentowane zostaną statystyki emisji rozliczanej za odsłony. Zliczanie zysku z reklam SSP odbywa się per placement, więc jeśli masz w Panelu dużą liczbę stworzonych powierzchni reklamowych, na których może emitować się SSP, to poczekaj, aż zliczy się na każdym z tych placementów kilka tysięcy odsłon.

W jakich boksach można emitować kampanie Adkontekst SSP?

Reklamy Adkontekst rozliczane w modelu za odsłony mogą być emitowane w klasycznych formatach (szablonach) dostępnych przy tworzeniu powierzchni reklamowych w Panelu Adkontekst:

300×250 pikseli
336×280
250×250
160×600
750×100

Reklamy SSP mogą być również emitowane na niestandardowych powierzchniach, które można samodzielnie stworzyć w Panelu Wydawcy korzystając z funkcji “własny rozmiar i układ”:

728×90 pikseli
120×600
750×200
300×300
240×400
980×120
250×360
970×90
930×180
300×600
200×200
580×400
800×440
750×300
468×60

Jeśli masz pytania napisz do nas na adres wydawcy@adkontekst.pl

Komentarze

  1. Adam Gudyka

    Bardzo dobre rozwiązanie.Wiele serwisów ma bardzo dużo odsłon,jest to dobra alternatywa żeby dodatkowo zarobić na odsłonach
    Stanowczo popieram ten pomysł

Dodaj komentarz

nasze marki: